Köpvillkor och leveranser


Våra skickningar sker på onsdagar i största möjliga mån men vi reserverar oss från eventuella slutförsäljningar. Observera att vi inte jobbar helger vilket kan fördröja detta något.   

Betalning

Faktura

Har du valt betalning via faktura måste du skicka ditt personnummer/ organisationsnummer till oss för att vi ska kunna bekräfta din order. Detta kommer vi att be dig om när du beställt varor från oss.

Klarna Direkt

Vi erbjuder också direktbetalning via Klarna Direkt som är en betrodd metod för att hantera kortbetalningar och banköverföringar via nätet.

Orderbekräftelse

När du handlar från oss kommer du att få en orderbekräftelse på din mail. Har du inte fått någon är det bra att kontrollera skräpposten. 

Leverans

Upphämtning

Som kund till oss har du möjlighet att själv hämta ut varorna efter att du lagt en beställning via vår webbshop. För att boka en tid för hämtning kontaktar du 

Anton Johnsson, 076-815 93 54
Majsan Jansson, 076-815 93 53

Varorna hämtas ut på:

BLF AB
Växelgatan 15, 826 40 Söderhamn

Öppettider:

Måndag - Torsdag 7.00-16.00
Fredag 07.00-15.00
Lunchstängt 12.00-12.45

Frakter

Vi skickar alla våra sändningar med Schenker. Beroende på tyngden på din beställning kommer den att gå lite olika vägar.

Försändelser under 20 kg kommer att skickas till ett Schenker ombud men försändelser som är tyngre än detta levereras direkt hem till dig eller ditt företag. Vid hemleverans kommer Schenker kontakta dig för att bestämma en tid när du tar emot försändelsen. De levererar vardagar 9-17 och Schenker kräver att du är på plats och tar emot paketet när de levererar. Vill du hellre få leverans kvällstid kan du kontakta oss så kan vi boka frakten så. Du kommer då att faktureras extra för den tjänsten.

Skulle godset hamna på en terminal eller de får åka ut flera gånger kommer vi att fakturera dig kostnaden för det.   

Långa och stora försändelser
En del av våra produkter är långa och stora vilket ger ett annat fraktförfarande och andra fraktpriser. Vilka dessa produkter är, finns tydligt markerat i produktbeskrivningen. 
 

Transportskadat gods

För att kunna hantera transportskadat gods är dokumentation a och o. Spar alltid emballage och gods tills vi bekräftat att transportskadan blivit godkänd. För att du ska kunna reklamera varan behöver du:

  1. Se till att synliga skador noteras på frakthandlingen när du tar emot godset från fraktbolaget. Detta krävs för att kunna genomföra en reklamation.
  2. Eventuella dolda skador anmäler du till oss senast 7 dagar från att du emottagit beställningen.
  3. Skicka ordernummer, beskrivning och bilder till oss på info@steelcollection.se
  4. Konstateras godkänd transportskada driver Steel Collection ärendet mot fraktbolaget och skickar en ny vara snarast möjligt.      

Reklamation

Skulle du ha fått en felaktig vara från oss kan du reklamera detta till info@steelcollection.se inom 5 dagar från att du tagit emot varorna. Då ska du bifoga bild, beskrivning och ordernummer. När vi behandlat och godkänt ditt ärende bokar vi en frakt och skickar retursedel till dig. Denna fästs på godset och fraktbolaget hämtar detta vid utsatt tid. Om reklamationen inte returneras inom 10 dagar kommer den nya varan och frakten att debiteras till fullo.

Returer

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du tagit emot varorna från oss. Detta kan du göra utan anledning så länge varan skickas tillbaka till oss i oförändrat skick. Returnerade varor ska skickas tillbaka till oss oanvända med tillhörande emballage.

Vid eventuell retur kontaktar du oss så bokar vi en frakt som kommer och hämtar upp varorna hos dig. Returneringskostnader betalas av dig som köpare och kommer att faktureras dig efteråt alternativt justeras direkt på det belopp vi återbetalar dig.

Garantier

När du köper produkter från Steel Collection får du 2 års garanti enligt konsumentköplagen. Våra produkter är rustika och i de flesta fall går de faktiskt att reparera med några enkla medel. Har du någon fundering – tveka inte att kontakta info@steelcollection.se  så ger vi dig gärna tips och råd även efter garantitidens slut.

Personuppgifter

Steel Collection är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till oss. Vi spar dina personuppgifter för att kunna hantera din order och leverera denna dit du önskar. Vårt syfte med detta är att kunna ge dig den service du som kund förväntar dig. Om du godkänt, används de också för att skicka marknadsföring till dig via mail. Du kan närsomhelst be oss att ta bort dig som mottagare av det utskicket.

Du kan närsomhelst kontakta oss om du vill veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter eller vill nyttja någon av dina rättigheter enligt GDPR. Enklast får du kontakt med oss genom att klicka in under kontakt och fylla i kontaktformuläret.